12 Eylül 2012 Çarşamba

ayrton senna bu var mı ötesi ?



monaco'da sıralama turları..senna birinciliği rahat bir şekilde elinde tutuyor olmasına rağmen inanılmaz bir hızla turlarına devam ediyor.. hatta son turunda derecesini  1 sn. gelistiriyor..gazetecilerin soruları üzerine onun neden efsane olduğunun yanıtı olan o cevapları veriyor..

"sanki bir tünelin icindeydim ve her yer karanlıktı.. icimden daha fazla hızlanmam gerektiğini hissediyordum ve daha da hızlı sürüyordum... birden bi sey oldu ve kendime geldim.. o anki hızımdan ben bile korkmustum ve yavasladım..."

kafasına koymuşsa,birinciliğe odaklanmışsa hele de yağmur varsa o haftasonunun en hızlı ismi kesin senna'dır.."rainman" unvanına sahip olmak kolay mıdır hiç? karting yaptığı günlerden biri,yağmur vardır..senna'nın o gün performansından .eser yoktur. yavaş kalmıştır üstüne üstelik yarışı da tamamlayamamıştır.. kabullenemez bu durumu ve yağmuru ne zaman görse soluğu pistte alır..ıslak bir pistte yapılmaması gereken her şeyi ustalıkla öğrenir..

 bir yarış öncesi ron dennis'e şunları söyler; "motordan değişik sesler geliyor,sanırsam arıza yapacak" ron bunun üzerine arabayı baştan sona kontrol ettirir ama bir şey bulamazlar..senna'nın içindeki his yanılmamıştır..motor arıza yapmıştır..senna'nın hisleri mühendislerin verilerinden üstün çıkmıştır..

 senna ne kadar hızlı olsa da bir o kadar da "adam" dır.önünde gerçekleşen büyük kazadan sonra diğer pilotlar gibi yarışına devam etmemiştir..yoldan geçen diğer f1 araçlarına aldırmadan arabasını kenara çekmiş ve erik comas'ı hurda haline dönmüş arabasından çıkarmıştır. yaptığı çılgınlıktır belki de ama o seviyeye gelmiş bir pilot olarak bir makina değil en delikanlısından bir insan evladı olduğunu bizlere göstermiştir

 formula 1'in cesur yüreği... güzel olan her şey  erken biter...

 bahsetmek bile istemediğim vahim ve hala soruşturulması gereken o kazayı yaptıktan 1-2 saniye sonra başını yola doğru çevirmeye çalışması hayatını adadığı o asfalta bir veda gibidir..

kazadan sonra kırmızı bayraklar sallanmış,yarış durdurulmuştur..ambulans helikopter derhal kaza yerine gelmiştir ki bir f1 otomobili durmaz,hızını kesmeden olay yerine fırlar..herkesin tepkisini çeker bu durum,çözemez kimse,spkier bile senna'nın kazasını unutup o kişiye bağırmaya başlar..oysa bilinmez ki o can havliyle oraya atlayan pilot daha önce senna'nın hayatını hiçe sayarak yardım ettiği eric comas'tır..belki yardım etmek ister can dostuna, yetişmek ister, onun yanında olmak ister..ama çok geç kalmıştır..senna piste son bakışını yapmıştır..

aracından çıkan avusturya bayrağı durumu daha da kötüleştirmiştir..yarışını bir gün önce sıralama turlarında hayatını kaybeden avusturyalı pilot roland ratzenberger'e adamıştır..


işte son turu efsanenin, hayatı kadar sevdiği pistlere son bakışı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder